- Data publikacji strony internetowej: 2024-03-13
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: brak
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:- na platformie nie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki
- brak opisów alternatywnych do zdjęć
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2024-03-12
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-31
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej nie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Kowalski
- E-mail: michal.kowalski@gdynia.pl
- Telefon: 58 527 35 52
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie
zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić
najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:- Organ nadzorujący: Zespół ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obiektach użyteczności publicznej należących do Gminy Miasta Gdyni
- Adres: Urząd Miasta Gdyni
aleja Marsz. Piłsudskiego 52/54
81-382 Gdynia - E-mail: dostepnosc@gdynia.pl
- Telefon: 58 527-38-20
Skargę można złożyć również do
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54
Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego
- Wejście A - bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji.
- Wejście B do Urzędu Stanu Cywilnego - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody z kontrastowymi oznaczeniami stopni.
Wejścia od ulicy Świętojańskiej
- Wejście C – bezpośrednio z chodnika, dostęp za pomocą podnośnika pionowego (windy) również do Urzędu Stanu Cywilnego.
- Wejście D - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody.
Opis dostępności budynku
-
Komunikacja pozioma i pionowa:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda. -
Opis dostosowań:
- po wejściu do budynku Punkt Informacji;
- pochylnia prowadząca do Sali Obsługi Mieszkańców.
-
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
2 miejsca postojowe przy ulicy Bema i 3 miejsca postojowe na parkingu za budynkiem. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne. -
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. -
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć. - Toaleta: na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci.
II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24
- Wejście A do Sali Obsługi Mieszkańca - bezpośrednio z chodnika; wewnątrz wrzutnia na dokumenty.
- Wejście B do Urzędu Miasta Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni -bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej.
- Wejście C do Informacji Miejskiej bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych.
Opis dostępności budynku
-
Komunikacja pozioma i pionowa:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia. W budynku (wejście B) znajduje się winda z panelem nieposiadającym informacji dotykowej i głosowej. Od 1 piętra dostępna 2 winda posiadająca informację głosową i panel dotykowy, nieposiadający informacji dla osób niewidomych. -
Opis dostosowań:
wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni. -
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
2 miejsca postojowe naprzeciwko budynku. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne. -
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. -
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć. -
Toaleta:
w budynku nie ma toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnością.